VCA takes action to protect Vanier’s Canopy / ACV agit pour protéger la canopée de Vanier

VCA is moving more strategically to develop a strategic approach to protect Vanier’s trees. This project will be lead by Céline Heinbecker. We have advocated for more trees in Vanier as part of the BBRN project and the Montreal Rd. Revitalization project. We have supported the work of the Community Associations for Environmental Sustainability Network and Tree Action Now Alliance, and particularly on the City’s review of the tree by-law, and more recently we have sent a letter to the NCC on behalf of Kingsview Park Residents asking NCC not to remove trees from the park.

L’ACV travaille plus stratégiquement pour développer une approche stratégie les arbres à Vanier. Ce projet sera géré par Céline Heinbecker. Nous avons demandé que plus d’arbres soient plantés à Vanier au sein des projets BBRN et la revitalisation du Ch. de Montréal. Nous avons soutenu le travail de Community Associations for Environmental Sustainable Network et Tree Action Now Alliance, tout particulièrement le travail qui a été fait lors de la révision du règlement municipal en lien avec les arbres. Plus récemment, nous avons envoyé une lettre à la CCN au nom des habitants du Parc Kingsview pour les empêcher d’enlever les arbres dans le parc.